I. Diversitatea în lumea vie
1. Evaluare iniţială.
2. Diversitatea ecosistemelor;Ecosistemele şi componentele lor;
3. Medii de viaţă (terestru, acvatic, subteran) şi adaptari la mediu;
4. Factorii mediului;
5. Relaţii ale organismelor cu mediul. Lucrare practica Nr.1;
6. Relaţii trofice în ecosistem. Verigi şi lanţuri trofice;
7. Reţele trofice, piramide trofice;
8. Biodiversitatea într-un ecosistem apropiat şcolii;
9. Biodiversitatea ecosistemului acvatic;
10. Biodiversitatea ecosistemului terestru;
11. Biodiversitatea ecosistemului subteran;
12. Recapitulare;
13. Evaluare formativă.
II. Bioritmuri
1. Aspecte sezoniere ale ecosistemelor. Migraţiile şi hibernarea – capricii sau necesitaţi vitale;
2. Bioritmul plantelor;
3. Lucrare practică Nr 2. Detereminarea cantităţii de amidon în frunzele plantelor în perioada de toamă. Formularea concluziilor;
4. Bioritmul animalelor;
5. Evaluare sumativă la unităţile de conţinuturi,,Diversitatea în lumea vie” şi,,Bioritmuri”.
III. Sisteme de coordonare şi integrare ale organismelor în mediu
1. Reglarea echilibrului ecosistemelor;
2. Succesiunea unui ecosystem;
3. Relaţii ale organismelor într-un ecosistem(concurente şi neconcurente);
4. Teoria evoluţiei;
5. Selecţia naturală - factor de menţinere a echilibrului ecosistemului;
6. Selecţia artificială;
7. Recapitulare; Lucrare practică Nr. 3. Demonstrarea experimentală a influenţei usturoiului, cepei asupra mucegaiului;
8. Evaluare formativă.
IV. Sisteme de susţinere
1. Rolul sistemelor de susţinere pentru supravieţuirea organismelor în diverse condiţii de mediu;
2. Structuri de susţinere a plantelor;
3. Adaptări în sistemul de susţinere a animalelor;
4. Evaluare sumativă la,,Sisteme de coordonare şi integrare ale organismelor în mediu” şi ,,Sisteme de susţinere”.
V. Sisteme vitale ale ecosistemelor
1. Circuitul materiei şi energiei în natură;
2. Rolul organismelor în circuitul materiei şi al energiei;
3. Cicluri biogeochimice: ciclul apei;
4. Cicluri biogeochimice: ciclul carbonului;
5. Cicluri biogeochimice: ciclul azotului;
6. Lucrare practică Nr 4. Evidenţierea experimentală a absorbţiei apei de către plantă;
7. Evaluare formativă.
VI. Reproducerea în lumea vie. Bazele geneticii.
1. Înmulţirea sexuată. Gametogeneza;
2. Acuplaţia şi fecundaţia;
3. Dezvoltarea embrionară şi larvară;
4. Ereditatea şi variabilitatea la om;
5. Legităţile eredităţii;
6. Mecanismele transmiterii caracterelor ereditare (legile I, II a lui Gr. Mendel);
7. Mecanismele transmiterii caracterelor ereditare (legea a III a lui Gr. Mendel);
8. Rezolvarea problemelor la legea uniformităţii hibrizilor;
9. Rezolvareaproblemelor la legea segregării caracterelor;
10. Rezolvarea problemelor la legea independenţei caracterelor;
11. Genetica umană. Maladii ereditare genice şi cromozomiale;
12. Profilaxia bolilor ereditare;
13. Recapitulare;
14. Evaluare sumativă "Reproducerea în lumea vie";
15. Analiza lucrărilor de evaluare.
VII. Ocrotirea mediului
1. Poluarea centrelor urbane;
2. Poluarea atmosferei;
3. Poluarea apei şi a solului;
4. Influenţa omului asupra biodiversităţii;
5. Rezervaţii naturale şi monumente ale naturii din Republica Moldova;
6. Impactul acţiunii umane asupra propriei existenţe;
7. Salvaţi Planeta;
8. Evaluare sumativă "Ocrotirea mediului".
VIII. Lecţii de generalizare
1. Evaluare iniţială.
2. Diversitatea ecosistemelor;Ecosistemele şi componentele lor;
3. Medii de viaţă (terestru, acvatic, subteran) şi adaptari la mediu;
4. Factorii mediului;
5. Relaţii ale organismelor cu mediul. Lucrare practica Nr.1;
6. Relaţii trofice în ecosistem. Verigi şi lanţuri trofice;
7. Reţele trofice, piramide trofice;
8. Biodiversitatea într-un ecosistem apropiat şcolii;
9. Biodiversitatea ecosistemului acvatic;
10. Biodiversitatea ecosistemului terestru;
11. Biodiversitatea ecosistemului subteran;
12. Recapitulare;
13. Evaluare formativă.
II. Bioritmuri
1. Aspecte sezoniere ale ecosistemelor. Migraţiile şi hibernarea – capricii sau necesitaţi vitale;
2. Bioritmul plantelor;
3. Lucrare practică Nr 2. Detereminarea cantităţii de amidon în frunzele plantelor în perioada de toamă. Formularea concluziilor;
4. Bioritmul animalelor;
5. Evaluare sumativă la unităţile de conţinuturi,,Diversitatea în lumea vie” şi,,Bioritmuri”.
III. Sisteme de coordonare şi integrare ale organismelor în mediu
1. Reglarea echilibrului ecosistemelor;
2. Succesiunea unui ecosystem;
3. Relaţii ale organismelor într-un ecosistem(concurente şi neconcurente);
4. Teoria evoluţiei;
5. Selecţia naturală - factor de menţinere a echilibrului ecosistemului;
6. Selecţia artificială;
7. Recapitulare; Lucrare practică Nr. 3. Demonstrarea experimentală a influenţei usturoiului, cepei asupra mucegaiului;
8. Evaluare formativă.
IV. Sisteme de susţinere
1. Rolul sistemelor de susţinere pentru supravieţuirea organismelor în diverse condiţii de mediu;
2. Structuri de susţinere a plantelor;
3. Adaptări în sistemul de susţinere a animalelor;
4. Evaluare sumativă la,,Sisteme de coordonare şi integrare ale organismelor în mediu” şi ,,Sisteme de susţinere”.
V. Sisteme vitale ale ecosistemelor
1. Circuitul materiei şi energiei în natură;
2. Rolul organismelor în circuitul materiei şi al energiei;
3. Cicluri biogeochimice: ciclul apei;
4. Cicluri biogeochimice: ciclul carbonului;
5. Cicluri biogeochimice: ciclul azotului;
6. Lucrare practică Nr 4. Evidenţierea experimentală a absorbţiei apei de către plantă;
7. Evaluare formativă.
VI. Reproducerea în lumea vie. Bazele geneticii.
1. Înmulţirea sexuată. Gametogeneza;
2. Acuplaţia şi fecundaţia;
3. Dezvoltarea embrionară şi larvară;
4. Ereditatea şi variabilitatea la om;
5. Legităţile eredităţii;
6. Mecanismele transmiterii caracterelor ereditare (legile I, II a lui Gr. Mendel);
7. Mecanismele transmiterii caracterelor ereditare (legea a III a lui Gr. Mendel);
8. Rezolvarea problemelor la legea uniformităţii hibrizilor;
9. Rezolvareaproblemelor la legea segregării caracterelor;
10. Rezolvarea problemelor la legea independenţei caracterelor;
11. Genetica umană. Maladii ereditare genice şi cromozomiale;
12. Profilaxia bolilor ereditare;
13. Recapitulare;
14. Evaluare sumativă "Reproducerea în lumea vie";
15. Analiza lucrărilor de evaluare.
VII. Ocrotirea mediului
1. Poluarea centrelor urbane;
2. Poluarea atmosferei;
3. Poluarea apei şi a solului;
4. Influenţa omului asupra biodiversităţii;
5. Rezervaţii naturale şi monumente ale naturii din Republica Moldova;
6. Impactul acţiunii umane asupra propriei existenţe;
7. Salvaţi Planeta;
8. Evaluare sumativă "Ocrotirea mediului".
VIII. Lecţii de generalizare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu